7 oktober 2024
Sinds januari dit jaar is Maurice Corsten in vaste dienst als Schadebehandelaar Support bij VCN. Hij startte echter al eerder bij VCN tijdens zijn studie Financial Service Management en kwam er hierachter dat het werk als schadebehandelaar goed bij hem past en hem veel plezier biedt.
Maurice vertelde me over zijn start bij VCN op de afdeling Schade Support; hoe het is om ingewerkt te worden, waar hij zich in heeft ontwikkeld en hoe zijn dagelijkse werkzaamheden eruitzien. Benieuwd naar het hele verhaal van Maurice? Lees dan gauw verder!
Hoe ben je bij VCN terechtgekomen?
Maurice startte voor het eerst bij VCN tijdens zijn meewerkstage op de afdeling Schade Support en vervolgens heeft hij ook zijn afstudeerstage op de afdeling Schade kunnen doen. “Ik kwam Veldsink voor het eerst tegen toen ik op een carrière-event was voor stageplekken in het Beursgebouw in Eindhoven. Daar raakte ik in gesprek met een collega die samen met me is gaan kijken naar stagemogelijkheden. Zo kwam ik uiteindelijk bij VCN terecht op de afdeling Schade Support.” Voor Maurice waren deze stages een bevestiging van het feit dat het onderdeel verzekeringen binnen de opleiding die hij volgde, het beste bij hem past en dat hij graag in de verzekeringsbranche zou willen werken.
Hoe zag het inwerktraject eruit?
“In het begin werd ik één-op-één begeleid door twee verschillende collega’s. Ik zat steeds bij een van hen om mee te kijken. Je wordt eerst meegenomen in het werkproces, met welke systemen er wordt gewerkt en waar deze voor zijn.” Vervolgens ga je aan de slag met het behandelen van schadedossiers. Je start in het begin vaak met het bekijken van dossiers die al uitgekeerd zijn. Hier kun je precies zien welke situatie zich heeft voorgedaan, welke stukken er zijn opgevraagd en welke vragen er vanuit de klant zijn gekomen. “Deze dossiers zijn heel waardevol om een goed beeld van het hele proces te krijgen. Zo krijg je een beeld van vragen die je straks vanuit de klant gaat krijgen.”
Maurice vertelt dat er in het begin veel op je af kan komen, vooral omdat je kennis gaat opdoen in verschillende branches.
“Gelukkig hebben we op de schadeafdeling veel ervaren collega’s zitten, waar je alles aan kunt vragen. Dat werkt heel fijn. Het is belangrijk om veel te vragen, zo kun je namelijk veel kennis opdoen.”
Wat maakt het leuk om op de afdeling Schade Support te werken?
“Het leuke aan deze afdeling is dat je veel leert over verschillende branches en je echt kunt ontdekken welk onderdeel je het meest interessant vindt om je verder in te verdiepen.”
De afdeling Support heeft binnen VCN een unieke positie, omdat je op deze afdeling direct in contact komt met de eindklant. Verschillende tussenpersonen die geen eigen schadebehandelaar tot hun beschikking hebben kunnen de schadebehandeling uit handen geven aan de afdeling Support. De tussenpersoon kan de eindklant in het geval van schade dan doorverbinden met de afdeling Schade Support, die de klant verder kan helpen.
Op de Schade Support-afdeling krijg je dus de mogelijkheid om je breed te ontwikkelen en kun je uiteindelijk kijken of je je verder wilt specialiseren in een bepaald onderdeel.
“Voorheen dacht ik altijd dat de branche Verkeer/Motorrijtuigen me het meest interesseerde. Hier op de afdeling Schade Support ben ik erachter gekomen dat ik de branche Brand nog interessanter vind. Volgend jaar ga ik dan ook de overstap maken naar de afdeling Schade in de branche Brand.
Hoe ziet een werkdag eruit voor je?
In de ochtend wordt er gestart met het verwerken van de nieuwe schadeclaims. Deze worden als eerste gecheckt en opgepakt, omdat er ook spoedgevallen of terugbelverzoeken tussen kunnen zitten. De coördinator zorgt voor een werkverdeling en iedereen kan aan de slag met het behandelen van verschillende dossiers.
“Klanten kunnen contact met ons opnemen als zij vragen hebben, dus we werken met zijn allen in de telefoonlijn om hen zo goed mogelijk te helpen.”
Maak jij ook graag deel uit van een organisatie waar jouw ontwikkeling voorop staat en waar je binnen de verzekeringswereld verschillende kanten uit kunt groeien? Dan komen we graag met je in contact! Mail naar recruitment@veldsinkgroep.nl of vul ons contactformulier in.